Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 17

17. Komornicki Rower Gminny


Lokalizacja

W ramach projektu będą postawione 3 stacje i 15 rowerów w następujących lokalizacjach:
- ul. Zakładowa, działka 677/4 - zdjęcie 1
- przy rondzie Biskupa Jordana, u zbiegu ulic Komornickiej i Żabikowskiej (Komorniki), działki 471/13 i 470/15 - zdjęcie 2

Opis projektu

Projekt z założenia ma ułatwić poruszanie się mieszkańców po terenie gminy przy pomocy alternatywnego środka transportu, jakim jest rower. Z racji położenia Komornik i słabo rozwiniętej sieci komunikacji zbiorowej, głównym środkiem transportu jest obecnie samochód. Wykorzystanie roweru publicznego poprawi komunikację mieszkańców na krótkich dystansach oraz pozwoli zmniejszyć obciążenie sieci drogowej.

W odróżnieniu od obecnej umowy na podstawie której funkcjonują stacje w Plewiskach, rower w Komornikach będzie działał w modelu zakupu stacji i rowerów, dzięki czemu będzie generował mniejsze koszty w latach następnych.
W ramach projektu będą postawione 2 stacje, każda po 7 stojaków i 5 rowerów w następujących lokalizacjach (potwierdzenie wyceny od Nextbike w załączeniu):
- ul. Zakładowa
- przy rondzie Biskupa Jordana, u zbiegu ulic Komornickiej i Żabikowskiej

System będzie można bardzo łatwo rozbudować w przyszłości o kolejne stacje na terenie gminy, ułatwiając komunikację wewnątrz- i międzygminną. Najbliższe obecnie stacje rowerów publicznych znajdują się na Plewiskach, na Górczynie, na Świerczewie i przy Factory Outlet w Luboniu.

W ramach systemu gmina otrzyma:
- stacje
- rowery
- stronę internetową
- dostęp do darmowej aplikacji
- kompleksową obsługę w ramach której zrealizowane zostaną
• koszt transportu sprzętu w wyznaczone miejsce
• koszt montażu i uruchomienia systemu (przy założeniu, że miejsce pod stacje jest już odpowiednio przygotowane i utwardzone oraz zamawiający posiada odpowiednie zgody i pozwolenia)
• przygotowanie dedykowanego serwisu internetowego projektu wraz z modułem rejestracji, logowania, mapą stacji, aktualnościami, regulaminem, cennikiem w wersjach PL, EN, DE).
• hosting miejsca dla strony www i dla systemu
• koszty systemowego e-mailingu i sms’ów (przy rejestracji, zmianach regulaminu, zmianie/resecie hasła itp.)
• relokację rowerów w celu zapewnienia optymalnego napełnienia stacji
• kompleksowy serwis rowerów
• serwis pozostałego sprzętu – terminale, stojaki, elektronika
• naprawa i wymiana uszkodzonych rowerów (tj. posiadania zapasów sprzętu, w celu zapewnienia systemu z odpowiednią liczbą sprawnych rowerów)
• zapewnienie użytkownikom całodobowego wsparcia telefonicznego
• koszty transakcji płatniczych – przelewy, karty kredytowe itp.
• obsługa marketingowa i medialna projektu
• zapewnienie kompatybilności systemu z innymi bezobsługowymi wypożyczalniami rowerów publicznych, prowadzonymi w Polsce przez operatora
• kompleksowe podsumowanie pilotażu w formie raportu i prezentacji z wnioskami i rekomendacjami w zakresie planowania pełnego systemu

Uzasadnienie

Utworzenie sieci rowerów publicznych przyczyni się do poprawy mobilności wewnątrz gminy - zwłaszcza w relacji Komorniki-Plewiska, Komorniki-Poznań i Komorniki-Luboń. Z realizacji projektu skorzystają głównie mieszkańcy nieposiadający własnego środka transportu oraz osoby, chcące przemieścić się bez użycia samochodu. Projekt wpisuje się również w założenia transportu niskoemisyjnego.

Projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach

280 zł / rower / miesiąc

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Komornicki Rower Gminny