Lokalizacja
Projekt w Przedszkolach - zgoda Dyrekcji w załącznikach
Twórcze Łapki
Zielony Zakątek
Małe Talenty
Tęczowe Kredki
Stumilowy Las
Opis projektu
Bezpłatne EKSPERYMENTY "na żywo" w Przedszkolu w Plewiskach
Eksperymenty będą dostosowane do wieku dzieci 4-6 lat
Główne założenie to EDUKACJA DZIECI poprzez zabawę i eksperymentowanie z uwzględnieniem neurodydaktyki.
Przeprowadzone zostaną 2h warsztaty w 5 przedszkolach w Plewiskach
-dzieci zdobywają wiedzę w sposób przyjazny dla mózgu (neurodydaktyka)
-dzieci ćwiczą motorykę małą, koncentrację, cierpliwość, samodzielność,
-eksperymenty zawierają elementy logopedyczne i terapeutyczne,
-rozwijają świadomość i zainteresowania,
- Młodzi Naukowcy korzystają z prawdziwego sprzętu laboratoryjnego
Koszt realizacji Projektu zawiera przeprowadzenie zajęć w 5 przedszkolach w Plewiskach:
-substancje do przeprowadzenia doświadczeń,
-wynajęcie sprzętu laboratoryjnego,
-wynagrodzenie dla prowadzącego
-koszt dojazdu - przewozu materiałów i sprzętu laboratoryjnego
przedszkola, które biorą udział w projekcie:
Zielony Zakątek
Małe Talenty
Tęczowe Kredki
Stumilowy Las
Niebieski Balonik
W bogatej ofercie zajęć poza lekcyjnych brakuje warsztatów z eksperymentami -realizacja projektu przyczyni się do rozwoju oferty kulturalno - edukacyjnej
Zbyt dynamiczne procesy demograficzne – usługi społeczne nie nadążają za przyrostem liczby mieszkańców -projekt dostarcza usługę społeczną jakiej nie ma w Gminie,.
Eliminujemy wykluczenie społeczne, ponieważ nie wszystkich Rodziców stać na płatne dodatkowe warsztaty- wspomagające rozwój naukowy dzieci.
Edukacja najmłodszych ma istotny wpływ na ROZWÓJ SPOŁECZNY, rozwój osobisty każdego dziecka z osobna i aspiracje dzieci w przyszłości
Z punktu widzenia neurodydaktyki i analizy rozwoju dziecka to właśnie na jak najwcześniejszym etapie dzieci powinno poznawać Świat - nie z książki, a właśnie 'na żywo' w formie eksperymentów. Pobudza to ich wyobraźnię i kreatywność, a podczas samodzielnego przeprowadzania eksperymentów- dzieci ćwiczą koncentrację i cierpliwość - co będzie przydatne w późniejszym procesie edukacji. Realizacja projektu ułatwi w dalszym procesie edukacji dzieciom zrozumieć najtrudniejsze przedmioty takie jak: chemia, czy fizyka, gdzie będą musiały się w przyszłości w szkole zmierzyć z "suchą teorią".
„Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”
Konfucjusz
⚠️ Warsztaty poprowadzi Aneta Szlendak (w mediach społecznościowych: Mama Pedagog Uczy, właściciel Firmy edukacyjnej MAMA PEDAGOG UCZY Aneta Izabella Szlendak). Prywatny Nauczyciel: matematyki, chemii i fizyki z 15 letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, doświadczeniem laboratoryjnym i wykształceniem Pedagogicznym.
⚠️ Pracuje w oparciu o wiedzę z dziedziny NEURODYDAKTYKI. Na czym to polega ?? Jest to nauczanie przyjazne mózgowi bazuje na ciekawości poznawczej uczniów, wykorzystuje silne strony mózgu, łączy wiedzę czysto kognitywną z emocjami, pozwala uczniom na stawianie hipotez i samodzielne szukanie rozwiązań, nie ogranicza się jedynie do czysto werbalnego przekazu.
Główne założenie to EDUKACJA DZIECI z przedmiotów takich jak chemia, fizyka, matematyka, ale innymi metodami niż w szkole i na wcześniejszym etapie rozwoju dzieci..
Uczenie się jest najbardziej efektywne, gdy aktywne są struktury korowe mózgu. Co zrobić aby dziecko uczyło się?? Aby się uczyło w mózgu muszą zajść konkretne reakcje chemiczne. Muszą wytworzyć się połączenia między neuronami. Muszą wytworzyć się neuroprzekaźniki takie jak: dopamina, endorfina, adrenalina. Aby wyprodukować w mózgu dziecka te hormony należy w nim wzbudzić emocje, dziecko musi być zafascynowane, zaciekawione. Podczas robienia eksperymentów takie emocje są. Jak coś wybucha lub świeci zawsze jest „WOOOW” i o to chodzi, albo eksperyment „tęcza w probówce”, aby wyszedł dzieci będą musiały wykazać się cierpliwością- koncentrację też przy okazji będziemy ćwiczyć.
Uzasadnienie
Bezpłatne EKSPERYMENTY "na żywo" w Przedszkolu w Plewiskach
Eksperymenty będą dostosowane do wieku dzieci 4-6 lat
Główne założenie to EDUKACJA DZIECI poprzez zabawę i eksperymentowanie z uwzględnieniem neurodydaktyki.
Przeprowadzone zostaną 2h warsztaty w 5 przedszkolach w plewiskach
-dzieci zdobywają wiedzę w sposób przyjazny dla mózgu (neurodydaktyka)
-dzieci ćwiczą motorykę małą, koncentrację, cierpliwość, samodzielność,
-eksperymenty zawierają elementy logopedyczne i terapeutyczne,
-rozwijają świadomość i zainteresowania,
- Młodzi Naukowcy korzystają z prawdziwego sprzętu laboratoryjnego
Przedszkola, które wyraziły chęć i zgodę na udział w projekcie:
Zielony Zakątek
Małe Talenty
Tęczowe Kredki
Stumilowy Las
Niebieski Balonik
W bogatej ofercie zajęć poza lekcyjnych brakuje warsztatów z eksperymentami -realizacja projektu przyczyni się do rozwoju oferty kulturalno - edukacyjnej
Zbyt dynamiczne procesy demograficzne – usługi społeczne nie nadążają za przyrostem liczby mieszkańców -projekt dostarcza usługę społeczną jakiej nie ma w Gminie,.
Eliminujemy wykluczenie społeczne, ponieważ nie wszystkich Rodziców stać na płatne dodatkowe warsztaty- wspomagające rozwój naukowy dzieci.
Edukacja najmłodszych ma istotny wpływ na ROZWÓJ SPOŁECZNY, rozwój osobisty każdego dziecka z osobna i aspiracje dzieci w przyszłości
Z punktu widzenia neurodydaktyki i analizy rozwoju dziecka to właśnie na jak najwcześniejszym etapie dzieci powinno poznawać Świat - nie z książki, a właśnie 'na żywo' w formie eksperymentów. Pobudza to ich wyobraźnię i kreatywność, a podczas samodzielnego przeprowadzania eksperymentów- dzieci ćwiczą koncentrację i cierpliwość - co będzie przydatne w późniejszym procesie edukacji. Realizacja projektu ułatwi w dalszym procesie edukacji dzieciom zrozumieć najtrudniejsze przedmioty takie jak: chemia, czy fizyka, gdzie będą musiały się w przyszłości w szkole zmierzyć z "suchą teorią".
„Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”
Konfucjusz
⚠️ Warsztaty poprowadzi Aneta Szlendak (w mediach społecznościowych: Mama Pedagog Uczy, właściciel Firmy edukacyjnej MAMA PEDAGOG UCZY Aneta Izabella Szlendak). Prywatny Nauczyciel: matematyki, chemii i fizyki z 15 letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, doświadczeniem laboratoryjnym i wykształceniem Pedagogicznym.
⚠️ Pracuje w oparciu o wiedzę z dziedziny NEURODYDAKTYKI. Na czym to polega ?? Jest to nauczanie przyjazne mózgowi bazuje na ciekawości poznawczej uczniów, wykorzystuje silne strony mózgu, łączy wiedzę czysto kognitywną z emocjami, pozwala uczniom na stawianie hipotez i samodzielne szukanie rozwiązań, nie ogranicza się jedynie do czysto werbalnego przekazu.
Główne założenie to EDUKACJA DZIECI z przedmiotów takich jak chemia, fizyka, matematyka, ale innymi metodami niż w szkole i na wcześniejszym etapie rozwoju dzieci..
Uczenie się jest najbardziej efektywne, gdy aktywne są struktury korowe mózgu. Co zrobić aby dziecko uczyło się?? Aby się uczyło w mózgu muszą zajść konkretne reakcje chemiczne. Muszą wytworzyć się połączenia między neuronami. Muszą wytworzyć się neuroprzekaźniki takie jak: dopamina, endorfina, adrenalina. Aby wyprodukować w mózgu dziecka te hormony należy w nim wzbudzić emocje, dziecko musi być zafascynowane, zaciekawione. Podczas robienia eksperymentów takie emocje są. Jak coś wybucha lub świeci zawsze jest „WOOOW” i o to chodzi, albo eksperyment „tęcza w probówce”, aby wyszedł dzieci będą musiały wykazać się cierpliwością- koncentrację też przy okazji będziemy ćwiczyć.
Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach